Group Name /Grup Adı
|
Re-Minds
|
Subject/Question/Dilemma
// Konu/Soru/İkilem
|
Hazırlanan İngilizce tatil ödevinin öğrenmeyi ne derece
ölçtüğünün sorgulanması.
|
Expected Outcome/Objective // Beklenen Sonuç/Hedef
|
Ödevle ilgili yapılacak yorumlar ve önerilerle ödevin
etkinliğinin arttırılması
|
Protocol/Protokol
|
Examining Assessments / Ölçme Değerlendirme İncelenmesi
|
Presenter / Sunucu
|
Canan Okatan
|
Facilitator
|
Betti Delevi
|
Supporting materials / destekleyici materyaller
|
Ödev kopyaları
|
Session Date / Tarih
|
11.03.2014
|
Participating Members / Katılımcılar
|
Betti Delevi, Murat Yanar, Tuğba Elter, Canan Okatan,
Neslihan Akçınar, Tuba Özsivri, Melek Köksalan, Yelda Ülgen, Özlem Küçükoğlu
|
Absentees , Why /Gelemeyenler, nedenleri
|
Pınar Akçay, Birgül Serçe, Veysel Laçin : toplantı;
Şenay Önal: İng kursu
|
Çalışma Öncesi notlar:
|
1.
Katılamayacak olanlar, lütfen
gruba mesaj atarak haber versin
2.
Şenay Salı günleri İngilizce
kursuna katılacak – çalışma Murat’ın hastane eşlik günleriyle çatışmamak
kaydıyla Çarşamba’ya alındı
|
Çalışma Notları (protokol sırasına göre)
1.
Sunum
|
Canan: 7. Sınıflar için hazırlanan bir İngilizce
tatil ödevi var. Ancak bu sınavın içeriğini, kullandığı yöntemleri, yararını,
ölçme başarısını ve amacını değerlendirmek istiyor; onun için gruba getirdi.
|
2.
“ne görüyorsunuz?”
|
·
Başta tornado ile metin olması
çocuklar açısından dikkat çekici – olumlu; sonda Martin Luther King ile metin
de ilginç. Yazım bölümleri uygun geldi. Anladığım kadarıyla gramer ve kelime
bilgileri de ölçülüyor
|
|
·
Ödevde siyah beyaz yerine renkli
resim kullanılabilir mi? Bazı resimler tam anlaşılmıyor – görsellik önemli
|
|
·
Tablete yüklenebilir mi?
|
|
·
Sonda bu metinlerle ilgili bir
yazı yazdırılabilir mi? Hatta kendileriyle ilgili, metinlere gönderme yapan
paragraflar?
|
|
·
Yazdırmak yerine araştırma
yaptırılabilir; “audio” bölümler eklenebilir ve öğrencilerin dinlemeleri
istenip soru cevaplamaları beklenebilir. Ödevin amacı bitirmek olmasın,
hayata dair bir şeyler öğrenilsin.
|
|
·
Ben bu çalışmayı yapacak olsam
zorlanırdım; baştaki bölümlerin daha kolay olması bana iyi gelirdi; o zaman
vazgeçmeden daha fazlasını yapardım
|
|
·
Ödevlerde, çalışmalarda çok değişik
konular, başlıklar veriyoruz, çok fikirleri olsun diye; ama acaba tek bir
konu seçsek ve onu işlesek çocuklar daha mı rahat ilerler?
|
|
·
Ufuk Akın’dan aldığımız
eğitimlerde hep bu vurgulandı: “Büyük Fikir” kavramı: benzer kazanımların
büyük fikir etrafında toplanması, yatay bağlantıların kurulması, olayların
birbirine bağlanması
|
3.
Şimdi bu ödevi yapmaya çalışın –
bir öğrenci gibi
|
|
4.
Bu aracı kullanırken neler oldu,
ne düşündünüz? Öğrenci ne üzerine çalışıyordu acaba? Ne ölçüldü? Başarıyla tamamlanan
bu ödev bize ne bilgi verir? Öğrenci ne öğrenmiştir, hangi becerilere
sahiptir?
|
·
Kendi okulumdaki gramer
derslerini hatırladım, zorlayıcı geldi, hayatın içinden gelmedi. Bu ödevi
yapmam İngilizceyi konuşabildiğimi, anladığımı göstermeyebilir. Yurt dışında
İngilizceyi kullanmam gerektiğinde hiç böyle bir şey yapman gerekmiyor.
|
|
·
Bunu yapamadan da konuşulabilir
mi?
|
|
·
Amaç İngilizce konuşmak mı
anlamak mı? Bu tip egzersizler yapmadan akademik anlamda öğrenme
gerçekleşebilir mi? Konuşma ve yazma dili gerçekte çok farklı. Türkçe
derslerinde de benzer egzersizler var.
|
|
·
Benim okul dönemimde dil
öğrenirken sadece gramer vardı; pek bir şey öğrenemedim. Halbuki bu ödevde
birçok farklı beceri görüyorum: yorumlama, sonuç çıkarma, kelime bilgisi,
okuduğunu anlama ve gramer.
|
|
·
Okuma / tarama ve bilgiye ulaşma
becerileri de ölçülüyor
|
|
·
Edilgen yapıyı yaptıran bir
egzersiz, öğrencinin bu yapıyı öğrendiğini gösterir mi? Formül ezberleyerek
de cevaplayabilir; o zaman gerçek öğrenmeyi nasıl ölçebiliriz?
|
|
·
Paragraf verirsek, ve öğrenci bu
metindeki zamanları, yapıları anlayıp değiştirebiliyorsa öğrenebiliriz
|
|
·
Aynı formüller yine
kullanılabilir.
|
|
·
Biz lisede şöyle alıştırmalar
yapıyoruz: bir paragrafta fiil yapısını açıkta bırakıyoruz; öğrenci kendi
karar veriyor hangi yapının kullanılacağına.
|
|
·
Anlayamadığım bir şey var,
eskiden çoğunlukla gramer ağırlıklı bir dil eğitimi vardı, ama bizler yine de
iyi dil öğrendik. Beğenmediğimiz yöntemler nasıl işe yaradı?
|
5.
Bu çalışmayı ve konuşulanları
kendi uygulamalarınıza nasıl yansıtabilirsiniz?
|
·
Matematikte toplama çıkarma
işlemlerini yapabilen ama problem çözemeyen çocuklarım var. Problem çözme
adımlarını oluşturamıyorlar. Bu durumda bu çocuklarım işlemleri öğrenmiş
oluyor mu? Problemde kullanamıyorsa öğrenmiş değildir. Ancak problemi
çözebileni öğrenmiş saymalıyız. Bir çocuğum çarpma işlemini tek tek toplaması
gereken sayıları belirleyip toplayarak çözdü; çok takdir ettim, çünkü
mantığını öğrenmiş.
|
|
·
Sosyal branş: ben de böyle
ödevler vermeyi tercih ediyorum. Önce bildiğini anlamam lazım, sonra da
yorumlayabilmesini istiyorum
|
|
·
Genelde aileden gelen bir
zayıflık var, aileler tüm sorunları kendileri çözdüklerinden çocuklarında bu
becerinin gelişmesini engelliyorlar.
|
Reflections / geri Bildirimler
|
·
Protokolü beğendim, süre daha
uzun olabilirdi. Grup İngilizce öğretmenlerinden oluşsaydı, farklı
sonuçlanabilirdi. İlgisi olmayan kişilerin yorumları değerli ve doğruydu.
|
|
·
Uygulanan protokol gayet
uygundu. Süre verimli kullanıldı. Ders içinde ve dışında kullandığımız ölçme
değerlendirme materyallerinin işlevselliği tekrar sorgulanmalı
|
|
·
Öğrencinin öğrenme becerisini
sorgularken alışılagelmiş yöntemlerin gerçekten öğrenmeyi ölçüp ölçmediğini
düşündüm. Öğrencilerin iyi notlar alabildiği bir sınava dair gerçekten
istenen öğrenmeyi gerçekleştiremeyebileceğini gördük. Sınav ve sorular
hazırlanırken ne kadar bilgiye sahip olduğunu ölçebilecek sorulara yönlenmek
lazım
|
|
·
Çok keyif aldım, zamanı fark
etmedim. Kendi alanımın dışındaki insanların fikirlerini duymak,
yaşantılarından kesitler görmek çok öğretici. Bakış açım zenginleşiyor. Grubun
üyelerini çok sıcak ve keyifli buluyorum.
|
|
·
Protokol çok verimliydi. Bilgi akışı
ve sürecin kontrolü çok faydalıydı. Kişilerin düşüncelerini istedikleri zaman
ve şekilde aktarmaları, örneklerin uygulanabilirliği grubun dikkatine olumlu
etki yaptı.
|
|
·
Elimizdeki ödev için iyileştirme
önerileri: basitten zora tasarlanması, tablete yüklenmesi, öğrenciyi etkin
yapacak etkinlikler konması (dinleme gibi)
|
|
·
Gelişen materyaller ve
teknolojiye rağmen öğrenmenin istenilen düzeyde olmadığı ortak kabulümüz. Yeni
nesillerin farkındalığı azalmış ve farklılaşmaya devam ediyor. Bu, yalnız
bize ait bir sorun değil, dünyanın sorunu..
|
|
·
Genel olarak içimiz müsterih,
her şeyi öğretmen olarak iyi yaptığımızı düşünürken kendimizi sorgulamamız
gerekiyor; gerçekten amacımız ne? Cevapları aramaya devam edeceğiz.
|
Bir sonraki çalışma 9 Nisan 15:45 – 16:45,
Lise Rehberlik
Facilitator: Canan Okatan
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder