Konu: Akademik
motivasyon
3 Mart 2015 Salı
Text Rendering
Oturumda seçilen cümleler ışığında yapılan
konuşmalarda içsel motivasyonun aslında belirleyici olduğu, içsel motivasyonu
arttırmak için neler yapılabileceği konuşulmuştur. Sonuç odaklı değil, süreç
odaklı olmanın önemi üzerine durulmuştur.
Toplantıda seçilen cümle ve kelimeler:
"Akademik başarı"
" Öğrencilerin akademik açıdan başarılı olup olmadıkları elde ettikleri somut not ortalamalarına göre belirlenmektedir. Bu gerçek başarı mıdır? Sorgulamak gerekir.
“Süreç”
"Akademik başarı"
" Öğrencilerin akademik açıdan başarılı olup olmadıkları elde ettikleri somut not ortalamalarına göre belirlenmektedir. Bu gerçek başarı mıdır? Sorgulamak gerekir.
“Süreç”
İletişimde
küçük değişimler ya da görünüşteki zararsız yorumlar bile bir zihin yapısında
oldukça uzun süreli etkiler yaratabilir. Örneğin, birinin doğuştan gelen bir
özelliğini ya da yeteneğini övmek yerine birinin yaşadığı bir süreci övmek
kişide büyüyen bir zihin davranışını güçlendirmenin bir yoludur.
"Öz yeterlilik" Araştırmacılar, nöral bağlantıların en çok, kolay şeyler yaparak sürekli başarı kazandığımızda değil, zor bir şeylerle uğraşırken hata yaptığımızda oluştuğunu ve derinleştiğini söylüyor."
" Tükenmişlik" Anne babalar, çocuklarının üniversitede "iyi" bir lisans programına yerleşmesi için her türlü özveride bulunmaktadır."
" İçsel güç" Öğrenmeyle ilgili motivasyon konusunda öğrencinin eğitime olan yatırımı ve bağlılığı belirleyen zihinsel, duygusal ve davranışsal belirleyicilerdir.
İncelenen makalelere aşağıdaki linkden ulaşabilirsiniz.
"Öz yeterlilik" Araştırmacılar, nöral bağlantıların en çok, kolay şeyler yaparak sürekli başarı kazandığımızda değil, zor bir şeylerle uğraşırken hata yaptığımızda oluştuğunu ve derinleştiğini söylüyor."
" Tükenmişlik" Anne babalar, çocuklarının üniversitede "iyi" bir lisans programına yerleşmesi için her türlü özveride bulunmaktadır."
" İçsel güç" Öğrenmeyle ilgili motivasyon konusunda öğrencinin eğitime olan yatırımı ve bağlılığı belirleyen zihinsel, duygusal ve davranışsal belirleyicilerdir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder