Professional Learning Community “Re-Minds” grubu ; 14.05.2014
( Chalk Talk Protokolü)
1. Tableti eğitimde
kullanabilmen için en çok ihtiyaç duyduğun şey ne?
a.
Her zaman internet bağlantısı
olabilmeli
b.
Sağlam bir altyapı-donanım
c.
Teknik destek
d.
Öğrenci tabletlerinin sorunsuz
çalışması
e.
Wi-fi
f.
Öğretmen-öğrenci arasında iletişim
sağlayan program
g.
Uygun applicationlar alınmalı –
bunların ARGE tarafından araştırılıp seçilip alınması
h.
ARGE
2. Tablet kullanmanı destekleyen
şeyler ne
a.
Öğrenci motivasyonu
b.
21. Yüzyıl gerekleri
c.
Çocukların hevesi
d.
Öğrencilerin teknolojiye
yatkınlığı
3.
Tableti eğitimde kullanabilmeniz için ne lazım?
a.
Öğretmenlerin isteği
b.
Tablet
c.
Nasıl sınıfa entegre edileceği
konusunda HİE lazım mı?
i. Öğretmen eğitimi şart
ii. Tüm yaş gruplarıyla çalışan öğretmenlere gerekli
iii. Eğitimin programın öğrenilmesinden ziyade dünyada nasıl etkili
kullanıldığına yönelik olması ve branşlara yönelik örnekler içermesi gerekiyor.
4. Okulda tablet kullanmanızda
etkinlik sağlayacak ortam var mı? Nasıl gelişsin?
a.
Anaokulunda var; 6 yaş sınıflarında etkileşimli tahtalar var,
tablet rahatlıkla kullanılabiliyor. 4-5 yaşlarda tabletin kendisi
görsel-işitsel gerektiren etkinliklerde kullanılabiliyor
5. Tablet kullanma ile yaşadığın
sıkıntı-sorun ne?
a.
Güvenlik
b.
Öğrenci username ve
passwordlerinin unutulmaları
c.
İnternet bağlantısının kesilmesi,
öğrenci şarjlarının yetersiz olması, bozuk tabletler
d.
40 dakikanın bazen yarısı
bağlanmakla geçebiliyor
e.
Tablet kullanma bazen ilgiyi
topluyor, bazen tam ters etki yapıyor
f.
Öğrenci istediğin sayfadan başka
sayfaya geçebiliyor, oradan başka yerlere ve kaybolabiliyor
g.
Bazı eğitim siteleri engelli,
girilemiyor
h.
Tablette çalışma kâğıtları
hazırlamak zor –klavyeden dolayı
i.
Etkileşimli dersler yaparken ağa
bağlanmakta sorun çıkabiliyor
j.
Tablette sorun olduğunda
resetlenince öğrenci arşivi yok oluyor; Drive kullanabilmeleri için
zaman/eğitim lazım.
k.
Öğrenciler tahtaya kalkmadıkları
için bütün dersi tablette yapınca sıkılıyorlar; hareketli çocuklar için tahtaya
kalkmak ihtiyaç
i. Amaç tahtaya kalkmak değil de hareket etmekse, bu ihtiyaç başka türlü
giderilebilir mi?
1.
Tüm etkinliklerde hareket ihtiyacı
var. Tablet olmasa da tüm etkinlikleri bunu düşünerek hazırlamak lazım.
2.
Başka türlü giderilebilir: dersler
tablet temelli değil, tablet destekli kurgulanmalı ve etkinliklerin bir parçası
şeklinde görülmeli. Bu henüz oturtulamadı.
6. Tableti eğitimde kullanmanızı
engelleyen ne var, nasıl çözülür?
a.
Daha fazla destek
i. En fazla ihtiyaç duyulan destek?
1.
Teknik uzman
2.
Öğretmenlerin de teknik anlamda
donanımlı kılınması
3.
Apps
b.
Teknik alt yapının güçlenmesi
7. Tabletin yol açtığı sorunlar,
zararlar? Nasıl giderilir?
a.
Zaman kaybı – geleneksel bir
şekilde 10 dakikada yapılabilecek bir etkinlik tablet kullanıldığında 1 ders
geçebiliyor; şarj bitmesi, ekran donması, bağlantı sorunları…
b.
Dikkat eksikliği, farkındalığın
azalması, uyaranların rutine dönüşmesi endişelendiriyor. Bunlar nasıl önlenir?
c.
El yazılarını unutabilirler mi?
i. Tablette parmaklarını kullanma becerileri kalem tutuşlarından daha iyi!
ii. Yazarak öğrenme diye bir olgu var: göz-beyin-kas iletişimini sağlıyor –
bunun önemi ve kullanımını azaltmak iyi mi?
iii. Matematikte yazarak öğrenenler eksiklerini daha çabuk fark edebiliyor –
yazmanın faydalı olduğunu görüyorum.
d.
Tablet bozulunca yazılmış her şey
yok oluyor
8. Tablet ne işe yarıyor? En çok
ne zaman işe yarıyor/fayda sağlıyor?
a.
Bilgisayar destekli ders işlemek
istendiğinde
b.
Öğrenci ürünlerinin kişisel
depolanabilmesi
c.
Öğrencilerin motivasyonunu
arttırıyor
d.
İlgi, dikkat çekiyor, merak
uyandırıyor
e.
Öğretmen arşivini öğrencilere
aktarabiliyor
f.
Öğrenciler kendileriyle ilgili
kayıtları izleyip davranışlar vs ile ilgili üzerinde konuşup yorumlayabiliyor.
g.
Ders sürecinde öğrenciler konu ile
ilgili araştırma yapabiliyor
h.
Öğretmen kendi dosya veya
videolarını etkileşimli tahtaya yansıtabiliyor
i.
Görsel medyaya ulaşımı
kolaylaştırıyor.
j.
Kayıt (fotoğraf-video) alabiliyor
k.
Zaman kazandırabiliyor
i. Her zaman değil
ii. Teknik donanım sorunları olunca zaman kaybettiriyor
l.
Öğrenciler ders notlarına her
zaman ulaşabiliyorlar –“kitabımı, defterimi kaybettim, unuttum” bahanesi yok
9. Tablet kullanmanın amacı ne? Ne
olmalı?
a.
Etkili öğrenme
b.
Kalıcı öğrenme
c.
Çok yönlü öğrenme
d.
Araştıran, sorgulayan bireylerin
yetişmesine olanak sağlama
e.
Hızlı çağa uyum sağlama / çağı
yakalamak ve çağda kalmak
i. Çağı sınıf içindeki bilgisayarlar ve internet ile de yakalamıyor muyuz?
1.
Evet yakalıyoruz. Ama tabletin
özelliği mobil olması, yani sınıf dışında, hareket halinde, okul dışında da
öğrenme olanağı sağlaması + bireyselleştirme imkânı.
f.
Öğrencileri 21. Yüzyıl becerileriyle
donatmak
g.
Motivasyon
i. Zaman içinde alıştıkça motivasyon azalır mı?
1.
Aralıklı kullanılmalı; Etkisini yitirmesine
izin vermeden her zaman farklı bir tarafı öğrencilere hissettirilmeli
2.
Tablet sadece bir kaynak aracı
olmalı; devamlı kullanılır durumda olmamalı
h.
Çocuklara teknolojinin sadece oyun
amaçlı kullanılmadığını göstermek
i.
Öğrencilerin ilgisini çekip
eğitimi görsel hale getirmek
j.
Öğrenciye bireysel uygulamalar
yaptırıp bireysel öğrenmeyi hedeflemek
i. Bunu sınıf ortamında nasıl yapabiliriz?
1.
Konuyu kavramayan öğrencilere ek
araştırma, çalışma verilebilir. Bir öğrenci bir soruyu çözemezken başka öğrenci
aynı sürede tüm soruları çözebiliyor. Tablette ek çalışma, oyun verilebilir,
internetten daha derin araştırma istenebilir. Böylece iyi öğrenci baskılanmaz
ve sıkılmaz. Öğrenme sorunu yaşayanlar da ek çalışmalar, görsel materyaller
yardımı ile bireysel olarak gelişebilir.
k.
Şimdiki amacı: eğitimde pratiklik
ve teknolojinin sağladığı motivasyon – ama sonuçta amacı etkili öğrenme olmalı
l.
Öğrenciler tablet üzerinde tasklar
bitirmekle görevli olabilir. Ancak, bu sistemli, istatistik sonuçlar sunan,
belki tam öğrenme modelini benimseyen bir şekilde olabilir. Bir alıştırmayı
bitirmezse diğerine geçemeyeceği şekilde bir uygulama üzerinden konunun bir
yandan tablet üzerinde işlenmesi daha kontrollü hale gelebilir.
10.
Tabletin eğitime etkisini/katkısını nasıl ölçebiliriz?
a.
Daha emin değilim, bence uzun
vadede araştırılmalı
b.
Henüz yeteri kadar etkili
kullanabildiğimizi düşünmüyorum. Henüz ölçebilecek aşamada değiliz. Deneme yanılma
metoduyla nasıl kullanacağımızı öğreniyoruz.
c.
Öğrenciler tablet üzerinde klasik
sınava veya teste tabi tutulmamalı. Amaç görsellik katmaksa bir uygulama,
simülasyon üzerinde eğitim alıp onunla ilgili quiz alabilir. Yine aynı
simülasyon üzerinde test edilebilirler. Bunun klasik sınav sonuçlarına etkisi
gözlemlenebilir.
d.
Eğer müfredat değişmediyse 3-4
yıllık istatistikler karşılaştırılabilir.
i. Neyin istatistiği?
1.
Sınav sonuçları / başarı
analizleri
11.
Tablet sayesinde daha önce yapamadığınız ne yapabiliyorsunuz?
a.
Eğitim uygulamalarını sınıf içinde
öğrencilere pratik bir şekilde kullandırabiliyorum.
b.
Ders sırasında konu ile ilgili
oyunları ve uygulamaları bütün öğrenciler yapabiliyor.
c.
Arama motorları sayesinde
öğrencilerin farklı soru ve bakış açılarını destekleme şansı bulabiliyoruz:
müzik, görüntü, bilgi vs.
d.
Eğitim öğretim uygulamalarında günlük
hayatla paralelliği kurmada kolaylık sağlıyor.
e.
Quiz sonuçlarını anında paylaşabiliyoruz.
f.
Bireyselleştirilmiş öğrenme
gerçekleştirebiliyoruz.
g.
Farklılaştırılmış öğrenme için
büyük fırsat.
12.
Tablet kullanama konusunda baskı yaşıyor musun? Beklenti var mı? Nedir?
a.
Beklenti var, ama baskı yok
b.
Beklenti var: var olan
materyalleri tablet üzerinde uygulamamız bekleniyor. Quiz, sınav hazırlayıp
etkileşimli derslerde kullanmamız bekleniyor.
i. Beklentiyi karşılamak kolay oluyor mu?
1.
Hayır; tablette yapmak istediğimiz
etkinlikler bizi yavaşlatıyor.
2.
Planladıklarımızı yetiştiremediğimiz
zamanlar oluyor.
13.
Tablet öğrenmeyi nasıl iyileştiriyor? Kolaylaştırıyor? Nasıl ölçeriz?
a.
İnteraktifliği kolaylaştırıyor. Ölçme
için bir grubu tabletle, diğer grubu tabletsiz eğitip sonuçları ölçebiliriz.
b.
Farklı öğrenme özellikleri olan
öğrencilere hitap etmesi çok önemli. Bazı öğrenciler dinleyerek, bazıları
görerek, bazıları deneme yanılma yoluyla faydalanabiliyor.
c.
Araştırma yapmayı kolaylaştırıyor.
d.
Şimdiki koşullarda tabletler daha
çok ölçme değerlendirme amaçlı ve ders notu okuma amaçlı kullanıldığı için tablet
üzerinden simülasyon, video gibi uygulamalar (aktif bir şekilde, yeterli havuz
olmadığından) kullanılamadığı için sağlıklı ölçüm yapamayız. Metot ve ölçme
değerlendirme paralel olmalı.
e.
Eve verilen araştırma ödevleri
eksik/yarım gelebiliyor. Sınıfta tabletle daha hızlı ve verimli sonuçlar
alıyorum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder