7 Mayıs 204 tarihinde saat 15.45’de toplandık. Doktorumuz aramıza katıldı ve katkılarından dolayı çok mutlu olduk.
Neslihan ALTUN, “Öğrencileri derste daha aktif kılmak ve derse daha
iyi odaklanmalarını sağlamak için ne yapmak gerekir?”
Atatürk İlkeleri konusu çok soyut bir konu.
Bu konuyu 5. Sınıf düzeyine nasıl daha somut anlatabiliriz?
Bir Ülke Bir Bayrak ünitesini kavram haritası
şeklinde çalıştık. Yasama-Yürütme- Yargı konusu daha başka nasıl
somutlaşabilir?
Sorularını sordu. Planları ve çalışma
kâğıtlarını gruba dağıttı. Planların bilgi ve kavrama basamaklarında
tıkandıklarını dile getirdi.
ÖNERİLER:
·
Önceki ders araştırma ödevi
verilebilir mi?
·
Öğrencilerin neyi merak
ettikleri baştan sorulabilir.
·
“ Ne biliyorum? Ne öğrenmek
istiyorum? Ne öğrendim?” etkinliği yaptırılabilir.
·
Öğrenci henüz 10-11 yaşında
olduğu için dersin bu konusunu yabancı dil gibi görüyor. Bir drama ile
başlanabilir mi? Plandaki cümle dramada çalışılabilir. Tahmin etme yöntemi ile
drama yaptırılabilir.
·
Ders görsel hale getirilip
ilgi uyandırılmalı. Bir hafta öncesinden sınıf duvar ve panolarına fotoğraflar
asılabilir.
·
Atatürk’ün daha kısa bir
cümlesi kullanılabilir.
·
Ülke öncesi ve sonrası kısa
film hazırlanabilir. Söz de videoya eklenebilir.
·
Pre test-post test
uygulanabilir.
·
Çocuğun yaşamında en hoşuna
giden tatil kavramından yola çıkılıp uçakla gidildiği, “Atatürk’ün İstikbal
göklerdedir.” Sözü hatırlatılarak gelişim süreci verilebilir.
·
Dikey müfredat
toplantılarında 4. Sınıf öğretmenleri ile konu konuşulabilir.
·
Öğrencilerin soru
sormalarını sağlamalıyız.
FMV ÖZEL AYAZAĞA
IŞIK İLKÖĞRETİM OKULU
TAKSONOMİ
DERS PLANI
|
1.BÖLÜM
/ PART 1:
Ders
|
Sosyal
Bilgiler
|
Tarih Aralığı
|
|
Düzey
|
5.
Sınıf
|
Ünite-Konu:
|
Adım
Adım Türkiye
|
2.BÖLÜM/
PART 2:
Kazanımlar
|
Kanıt kullanarak Atatürk
inkılâplarının öncesi ile sonrasındaki günlük yaşamı karşılaştırır.
Atatürk inkılâplarıyla
ilkelerini ilişkilendirir.
|
3.BÖLÜM: BASAMAKLAR/STAGES
1.
Bilgi 15 dk.
“Uçurum
kenarında yıkık bir ülke... Türlü düşmanlarla kanlı boğuşmalar... Yıllarca
süren savaş... Ondan sonra, içerde ve dışarda saygı ile tanınan yeni vatan,
yeni sosyete, yeni devlet ve bunları başarmak için arasız inkılâplar... İşte
Türk genel inkılâbının bir kısa ifadesi...”
1935
Öğretmen tahtaya Atatürk’ün bu sözünü
yansıtarak öğrencilere burada ne anlatılmaya çalışıldığını sorar. Verilen cevapları dinledikten sonra
öğrencilere İnkılap kavramını açıklayarak Atatürk ilke inkılaplarından
bahseder.
2.
Kavrama 20dk.
Öğretmen ders
kitabında bulunan “Atatürk’ü Anlamak” adlı parçayı öğrencilere okutur. Aralarda durularak öğrenciler ile Atatürk
ilke inkılaplarından kitaptaki bilgiler doğrultusunda bahsedilir.
3.
Uygulama 25 dk.
Bir ders önceden öğrencilerden Atatürk ilke ve inkılapları öncesi ve sonrası ile ilgili 4
fotoğraf ve renkli A4 ebatında seçtikleri renkte kağıt getirmeleri istenir.
Öğretmen öğrencilere getirecekleri fotoğrafın konusunu kendisi dağıtır.
(Laikliklik, İnkılapçılık, Halkçılık, Milliyetçilik, Cumhuriyetçilik,
Devletçilik ilkeleri öğrencilere öğretmen tarafından verilir.) Kağıtlara Atatürk
ilke ve inkılaplarının öncesini ve sonrasını tanıtıcı bir broşür
hazırlamaları istenir. Öğretmen hazırlayacakları broşürün bir örneğini
öğrencilere açıklar.
4.
Analiz : 20 dk.
Öğrencilerden Atatürk inkılapları ile ilgili Çalışma Kağıdı 4 dağıtılarak
yapmaları istenir. Sonrasında öğrenciler ile çalışma kağıdı birlikte kontrol edilerek
gerekli geribildirim öğrencilere verilir.
5.
Sentez: 20 dk.
Öğrencilerden
Çalışma Kağıdı 5’i yapmaları istenir.
Sonrasında öğrenciler ile çalışma kağıdı birlikte kontrol edilerek gerekli
geribildirim öğrencilere verilir.
6. Değerlendirme:
20dk.
Öğretmen öğrencilerin her
birine renkli kağıtlarda boş çiçek şablonları dağıtır ve öğrencilerden Atatürk ile ilgili düşüncelerini yazmalarını
ister. Öğrencilerin düşünce yazıları bittikten sonra sınıfla beraber kesilen çiçekler panoya yapıştırılır.
Öğrencilerin hazırlamış olduğu broşürlerden raslantısal olarak seçim
yapılarak öğrencilerin hazırladıkları broşürleri sunmaları broşür hazırlarken
nelere dikkat ettikleri sorulur. Gelen
cevaplara geri bildirimde bulunulur.
|
FMV ÖZEL AYAZAĞA
IŞIK İLKÖĞRETİM OKULU
TAKSONOMİ
DERS PLANI
|
1.BÖLÜM
/ PART 1:
Ders
|
Sosyal Bilgiler
|
Tarih Aralığı
|
|
Düzey
|
5.
Sınıf
|
Ünite-Konu
Sure:
|
BiR
ÜLKE BİR BAYRAK
|
2.BÖLÜM/
PART 2:
Kazanımlar
|
2. Yaşadığı yerdeki merkeze bağlı
yönetim birimleri ile bu birimlerin temel görevlerini ilişkilendirir.
|
3.BÖLÜM: BASAMAKLAR/STAGES
1.
Bilgi + Kavrama
2.
Öğretmen öğrencilere Yasalar neden var? diye sorar gelen
cevaplar doğrultusunda yasaların öneminden bahsedilir.
Yasama yürütme ve yargı cümleleri hakkında bildikleri
sorulur gelen cevaplara yorum yapılmaz ve bu kavramlar öğrencilere açıklanır.
Çalışma kağıdı 9 dağıtılır. Öğrencilere velien sürede
yapılması istenir ve sorulara verilen cevaplar üzerine konuşulur geri bildirimle öğrencilerle çalışma kağıdı
kontrol edilir.
3.
Kavrama
Öğretmen öğrencilere ülkelerde yönetim birimleri
olmasaydı ne olurdu diye sorar? Örneğin Adalet bakanlığımız olmasaydı ülkede
ne gibi sorunlar yaşaya bilrdik? Der ve öğrencilerden gelen cevaplara yorum
yapmadan dinler kısa kısa tahtaya not alır verilen cevaplar bittikten sonra
tahta oluşan cümlerden yönetim birimleri olmasaydı sorusuna sınıf cevabını
oluşturur. Bu konu üzerinden sınıfta bir tartışma başlatılır ve yönetim
birimlerinin neler olduğu bilgisi ders kitabından ve ders notundan
faydalanalar konuşulur.
Öğrencilere çalışma kağıdı 10 dağıtılarak öğrencilerin
bilgileri kavrama düzeyinde öğrendiklerini çalışma kağıdına uygulamaları
istenir. Çalışma kağıdı daha sonra öğretmen ile sınıfta çözümlenir.
4.
Uygulama
Öğrencilere bir toplantı similasyonu yapılacağı açıklanır ve toplantıda
bir Milli Eğitim Bakanı, okul
müdürlerinin olduğu bir toplantı tasarlanır. Öğrencilere müdürlerin sunuduğu
öğrenci ihtiyaçları doğrultusunda bakanla bereber bir iyileştirme çalışması yapmaları
istenir. Ardından bu durum öğrenciler ile tartışılır.
5.
Analiz :
Öğrencilere çalışma kağıdı 11 dağıtılarak işlenilen
bilgiler üzerinde durulur. Çalışma kağıdı cevaplandıktan sonra sorular
sınıfta öğrencilere ile yeniden değerlendirilir. (ÜRÜN 1)
6.
Sentez:
Öğrencilere çalışma kağıdı12 dağıtılarak işlenilen
bilgiler üzerinde durulur. Raslantısal
olarak seçilen çalışam kağıdında verilen cevaplarının uygulanabilirliği sınıf
içerisinde tartışılır. Bu esnada kağıdı seçilen öğrencinin ismi açıklanmaz.
(ÜRÜN 2)
6. Değerlendirme:
Çalışma kağıdı 13 deki bulmaca çözülerek
konun genel bir değerlendirmesi yapılır.
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder