Busy Bees 2. Oturum

Konu: Ders sırasında Müdür Yardımcısına öğrenci yollayan öğretmen MY'den ne bekliyor? ve MY'nin uygulamaları ne olmalı?

Sunucu: E. BİNGÖL

Modaratör: H.ERGUVANLI

Protokol: Consultancy



Protokolu görmek için tıklayınız
Güzel fotoğrafları görmek için tıklayınız
Durum 2 boyutlu yaşanıyor. 1. Boyut: Öğrenci tek başına gönderiliyor ve neden geldiği sorulduğunda nedenini bilemiyor
2. Boyut: Öğretmen tarafından getirilen öğrenci . "Sınıfta garip sesler çıkardığı için onu şuan sınıfta istemiyorum" cümlesiyle öğrenciyi MY ye teslim ediyor.

Düşüncelerim:

Tüm bu durumlarda öğretmen MY den ne bekliyor? Çok özel bir kriz anı yaşanmadığı sürece öğrencinin dersten çıkarılmasını ; öğrencinin davranışlarını düzeltmesi için bir yol olarak görmüyorum. Herhangi bir olay yaşandığında olayın başını sonunu paylaşıp ; sorunun birlikte çözülmesi konusunda ilgili tüm bölümleri katmayı bekliyorum. Veli ayağı ve rehberlik ayağının bazı durumlarda eksik kaldığını düşünüyorum. Bu birliktelik öğretmenin olaya öğrenciye bakışı ile sağlanıyor. Eğer sağlanamazsa MY odasına bırakılan öğrenci olarak kalıyor.
Yaşanan olayın çözümün bulunması ve sürecin takip edilmesi gerekir diye düşünüyorum . Bunun yanı sıra öğrenci sahiplenilmezse çözüm konusunda eksik kalınıyor .
Konu öğrenci ile yaşanan her ne olursa olsun şu soruyu sormak önemlidir diye düşünüyorum:
Ben bu sorunun ve konunun neresindeyim?



KISA SORULAR:
1. Hep aynı öğrenciler mi ?
Cevap: Evet
2. Aynı öğretmenler tarafından mı gönderiliyorlar?
Cevap: Evet
3. Öğrenciler davranışlarının farkında olarak mı geliyor?
Cevap: Hayır
4. Öğrenciler MY odasına gelmekten rahatsız mı?
Cevap: Aynı öğrenciler olduğu için o rahatsızlık çocuklarda çok gözlenmiyor yani öğrenci kanıksamış
5. Aynı tür sebeplerle mi geliyorlar?
Cevap: Derste güldü, kalemini fırlattı vs gibi nedenlerle
6. Bundan sonraki adımın farkındalar mı?
Cevap: Hayır
İRDELEYİCİ SORULAR:
1. Öğrenci yollayan öğretmen için ne düşünüyorsunuz?
Cevap: Dersten çıkarılma nedeni çok önemli eğer bir kriz durumu ise tabiki çıkarılmalı ancak değilse öğretmenin sınıf yönetimi ile kafamda soru işareti oluşuyor.Öğretmenin kendisini ve öğrenci davranışını sorgulamasını bekliyorum.
2.Rehberlik servisinden birisi sınıfa gözlem yapmak üzere giriyor mu?
Cevap: Spesifik durumlar için böyle bir gözleme ihtiyaç duyduğumuzda; evet gözleme giriliyor.
GRUP TARTIŞMASI
Kayıt tutulabilir mi? Hangi derste , ne sıklıkta ve hangi öğretmen tarafından gibi.
İzlenecek adımlar öğrencilere öncesinde anlatılabilir mi?
Ödül ve ceza dozunda olmalı yoksa etkisini yitirdiği gözlemleniyor
Neden aynı çocuk bu davranışları gösteriyor? düşünüldü mü?
Öğrencinin müdür yardımcısına gönderilmesi resmi bir biçimde tanımlanmış mı?
MY odasına gitmek öğrencide değişitirici bir süreci başlatıyor mu? yoksa öğretmen çocuğu başında mı atıyor?
Öğretmenin öğrenci davranışlarında olumsuz davranış sınırlarını bilmesi ve hangi durumlar için MY odasına gönderme sürecini kullacağı

Öğretmen acaba derse dahil etmek için değişik methodlar kullanıyor mu?

Sınıf ortamı o kdar cazip olmalı ki öğretmen sınıf dışına çıkarmak istediğinde öğreciye seni bu çalışmadan mahrum ediyorum mesajını vermeli sabrımı taşırıyorsun dememeli

Bazı öğretmenler bazı sorunları gizliyor

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder