Ortak Payda Uçuşta toplantı 1

“Ortak Payda Uçuşta” grubu olarak 17.11.2011 ‘de toplandık. Toplantımızda Arzu Karabenli Bodet ‘in seçtiği, F. Göver Kazancıoğlu’nun yazdığı “ Ben Neden Öğretmen Oldum ‘aşikar ve bilinçdışı nedenler’ ” başlıklı makaleyi ( makaleye aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz )Three levels of Text protokolü ile tartıştık.

Protokole göre, söz konusu makale grup üyelerine önceden ulaştırıldı ve toplantının ilk bölümünde bir kez daha okundu. Okuma yapılırken önceden belirlenen amaç; bir bölümün seçilmesi, seçilen bölümün yorumlanması ve bu bölümün neden seçildiği ile ilgili kişisel görüşümüzün paylaşılmasıydı. Her grup üyesi bu konudaki geri bildirimini 5 dakikalık süre içinde verecekti.

Toplantıda protokolün metin okuması için çok uygun olduğu görüldü.Makalede öğretmenlik ve bu mesleği seçen kişilerin seçme nedenleri psikanaliz değerlendirmeler ışığında ele alınıyordu. İlk başta seçtiğimiz bölümlerin aslında öğretmenliği seçme nedenlerimizi bize gösteren bir ayna olduğunu fark etmemiştik ama konuşurken bunu fark etmemiz gerçekten çok değişik bir duygu birlikteliği yarattı aramızda.

REFLECTIONS:
Gördük ki öğretmenlik mesleğini seçmemizde etken olan hikayelerimiz var. Çocukluğumuz, ilk gençliğimiz yaşanırken bir şeyler bizde bazı izler bırakmış ve mesleğimizi seçmemizde etkili olmuş. Anladık ki artık ne kadar yetişkin bir birey olsak da çocukluğumuzdan gelen izlerimiz, yürüdüğümüz bu yoldaki yol ayrımlarında özellikle tercih yapmamız gereken dönemeçlerde büyük önem taşıyor ve tabii ki bence en önemli kazanım: Çocukluk devresinde rehberlik ve psikolojik danışmanlık desteği ile yetişkinliğe geçmek, bireylerin yaşamlarında çok büyük bir katkı sağlıyor.
Çiğdem Keklik

“Neden öğretmen oldun?” ya da “ Neden öğretmen oldum?” soruları, bu mesleği seçen herkesin muhatap olduğu ve çoğu zaman idealist yaklaşımlarla yanıtladığı bir sorudur. Benim için bu sorunun cevabı, her zaman psikolojik ve duygusal temelli olmuştur. Okuduğumuz metin ve bu gün konuştuklarımız düşüncelerimi temellendirdiği için kendimi rahatlamış hissettim.

Meslek seçimimde, yaşantılarımın mutlaka etkisi olmuştur ancak yine de “ Neden öğretmen oldum?” sorusuna net bir cevabım olmadığını ( hala) düşünüyorum.
Leyla Tarakçı


Üzerinde çalıştığımız metin, öğretmenliği neden seçmiş olduğum üzerinde düşünmemi sağladı ancak farklı olarak normal şartlarda aklıma gelmeyecek nedenler üzerinde de tartışma fırsatı yarattı. Ek olarak, hayatımızdaki diğer eylemlerimiz için de değerlendirmeye yapmaya bizi yönlendirebilir.

Oturum esnasında ise paylaşımlarımızın takım olarak bizleri yakınlaştırdığını ve bunun ileriki çalışmalar için de yararlı olacağını düşünüyorum.
Didem Dürüs


Farklı farklı “ Ben neden öğretmen oldum?” hikayeleri dinlemek keyif verdi. Grubun duygu paylaşımı etkileyiciydi.
Gülsüm Kılıç


Öğretmenlik mesleğini seçme sebeplerimi yeniden gözden geçirmeme olanak tanıyan bu toplantı, aynı zamanda farkına varamadığım diğer sebepleri de algılamamı sağladı. Metnin oldukça faydalı olduğunu düşündüm. Edebi metinlerden yapılan alıntılar çok yerinde kullanılmış. Toplantının sunumu, yürütülüşü ve paylaşım çok verimli ve doyurucuydu. Kendimizi, duygularımızı samimi biçimde sunduğumuz bir ortamda bulduk. Teşekkür ederim.
Başak Kuluğ

Farklı görüşlerin anlatılması, konuşulması açısından umut vericiydi. Duygusallığın önemi ve herkesin bir hikayesi olduğu gerçeğini beraberce yaşantılamak bana çok iyi geldi.
Arzu Karabenli Bodet


Öğretmenlik ve “ Ben neden öğretmen oldum?” sorusunu cevaplamaya yönelik bir grup çalışması; faydalı olduğunu ve çoğumuzun aslında daha önce cevaplamadığı belki de hiç düşünmediği sorulara yanıt bulduk.

Mesleği neden seçersin önemli ama daha önemlisi buna iten faktörün ne olduğu ve farkına varılması. Kendi adıma yetenekli olduğum ve başarımı daha fazla gösterebildiğim alan bu olduğu için bu mesleği seçtiğimi düşünüyordum ama derinde bunun rol model alınan bir kişi ve ona duyulan hayranlık ve özlem duygusunun da etkilediğini anladım. Verimli bir çalışmaydı. Teşekkür ederim.
Ceylan Yamaç

Bu etkinlik neden öğretmen oldum sorusunu tekrar düşünmemi sağladı. Matematiği ve matematiği anlatmayı çok sevmemin yanı sıra çocukluktaki kendi öğretmenlerimin de bu mesleği seçmemde etkili olduğu konusunda farkındalık kazanmamı sağladı. Nilgün Değirmen


https://docs.google.com/open?id=0B9eZdwUKv85oMjY4NTI3MDMtZWZlNi00NDA5LWE0NDAtZDI2NzZkNDY2MTUz

1 yorum:

  1. Grubunuz ne cok ogrenmis, ne cok paylasmis... siz cok mu caliskansiniz nedir...

    YanıtlaSil