NO NAME 11.12.2014 Toplantımız


SORUN: Proje Değerlendirme formlarının farklı öğretmenlerin farklı değerlendirme yapmalarından dolayı revizyona ihtiyacı olması. 

EK 1: Proje Değerlendirme Formu

Ek 2: Revize edilmiş ve PLC grubunu görüşünün de istendiği form.

 ÖNERİLER:

* Kriterler birleştirileli mi? Çok fazla başlık var.

* Toplam puan hanesi silinebilir.

* Projenin açıklığı konusunda bir kriter yok.

* Yoruma dayalı konular kriter eklenebilir.

* Diğer satırı eklenebilir.

* Her projenin konusuna ayrı kriter olmalı. Her dersin de ayrı olmalı.

* Her öğrenci sunum konusunda yeterli olmayabilir. Dolayısıyla yüksek ses, akıcılık gibi kriterler değerlendirmeye alınmalı mı?

*”Raporda eksik var.” Cümlesi var. Öğrenciye tamamı nasıl olur diye bildiriliyor mu?

* Öğretmen görüşmelerinde gösterdiği ilerleme konusu eklenebilir mi?

* Kriterler standart olmamalı.

* 15 puanlık bölümler farklı öğretmenler tarafından farklı değerlendirilebilir. Kendi içinde küçük aralıklara bölünmeli.

* 100 üstünden değerlendirmede hiçbir puan aralığı 5 puanı geçmemeli. Ayrıntılı olursa tüm öğretmenler benzer değerlendirme yapabilir.

* Sunum yapılan proje içinde çok fazla yazılı anlatım olmayabilir. Dolayısıyla yazım kuralları değerlendirilirken kriterler çok fazla değil mi?

* Yaratıcılık kelimesi açılmalı. Sunum mu, resimler mi, sonuç mu yaratıcı? Her birine ayrı puan verilmeli.

* İlgi çekici, özgün kelimelerini önceden tanımlamak gerekir.

* Rapor yazma teknikleri öğretiliyor mu?

* Reel baskılar söz konusu. Kriterler üzerinde bu kadar durmak neden?

* Yaratmak ve bilgileri sentezlemek birleştirilebilir.

SONUÇ: Değerlendirilmeler okuldaki ilgili kişilerle paylaşılacaktır. Her ders ve her  proje konusu için ayrı değerlendirme kriterleri konusu okul toplumunda gündeme getirilecektir.



                    



















  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder