Busy Bees Session 1



https://picasaweb.google.com/lh/photo/BxyprR_fiyVxyU4zeWuhnYjjnznW9JMoStDq8zLcujw?feat=directlink




Konu:Bilgi İşlem Merkezi’nden bugüne kadar ne istekte bulundum?strong>Bilgi İşlem Merkezi’nden başka ne isteyebileceğimi düşünüyorum?
Protokol:“CHALK-TALK”
Sunucu:Candan Asal
Moderatör: Eda Çetintaş Bingöl
Herkes sessizce düşüncelerini yazmaya başladı.
Eda ÇETİNTAŞ BİNGÖL:- Bilgisayar ile ilgili tüm aksaklıklar,
- Bir sunum hazırlarken destek almak için,
- DVD ve film eklemek, hazırlamak, çekmek ihtiyacı için,
- E-ışık şifreleri için,
- Elektronik kartlar için,
- Yemekhane giriş kartları basımı,
- E-mail grupları oluşturma,
- Aklımda 3 kişi var: Ramazan, Timur e-ışıkla ilgili: Berna,
- Bilgisayar Öğretmeni olarak bir tek Serkan’dan Excel yardımı aldım.
Filiz ABABAY:- Toner istemek için,
- Bilgisayar arızası bildirmek için,
- Berna’dan bazı ders konuları ile ilgili yazı, resim, destek alıyoruz,
- Kişilerle ilgili Heather’la aynı fikirdeyim (aynen yazmış)
- Bu yıl bilgisayar öğretmenleri 1.sınıflarda sınıf öğretmenleri ile birlikte istasyon çalışması yapıyorlar.
Murat YANAR:- Teknolojini gelişimini anlatacaktım, materyal istemek için başvurdum,
- Sınıftaki bilgisayarın sorunu için aradım,
- Sınıf bilgisayarının internet bağlantısı için aradım,
- Ya da bazı programların kullanımı ile ilgili destek aldım,
- Ders işleyişine Berna’nın katkısı oldu,
- Geçmiş yıllara ait dökümanlar için başvurabilirim.
Heather ERGUVANLI:- ICT den mi söz ediyoruz,
- Kime başvuracağım, teknisyen var, uzman var…
- Candan var, Cem Öncel, Berna var, kim ne yapar net bilmiyorum,
- Beyhan ne yapıyor, ne için gitmeliyim ona?

Sonra sözlü paylaşım yapıldı:
CANDAN ASAL:
BİM Yöneticiliği görevine yeni atandım. Biliyorsunuz öteden beri bir anlam kargaşamız var. Yerine oturmuş bir imaj yok. Bilgi İşlem gerçekte ne yapar, ya da ne yapmalıdır, okul toplumu için nasıl bir destek birimidir? Yalnızca destek vermekle mi yükümlüdür?
Aslında yazdıklarınız beklediğim unsurlardı. Ama bu algıyı karşılıklı düzeltmek gerektiğine inanıyorum.
Okul toplumuna BİM elemanları da, eğitim teknolojileri uzmanları da, bilgisayar öğretmenleri de görev tanımları ve yükümlülükleri ile tanıtılmalı, okul toplumu da her görev düzeyinde, veli ve öğrenci olarak ta kimden ne isteyebileceğinin ve ne istemesinin uygun olmayacağının bilincinde olmalı. Önce farkındalık yaratıp sonra görev tanımlarını yeniden dizayn edip, adımları karşılıklı atmalıyız ki sistemi işletebilelim.

Session 1
Topic:Up Until now why have we applied to the Data Center?
Protocol: Chalk Talk
Presenter: Candan Asal
Facilitator: Eda Çetintaş Bingöl
The session highlighted the following points:
1. Help with preparing a presentation
2.Adding films and DVDs
3. E-Işık passwords
4. Electronic security cards
5.Printing lunchtime passes
6.Forming e-mail groups
7.Technical aid
8.Assistance from Berna Hamarat in preparation of lesson materials
9.Setting up of computer stations in 1st Grade Classes
10. Finding documents from previous years
11.The lack of clarity on roles and divisions of technicians, computer teachers and experts.

Candan, who has been newly appointed to oversee the 3 campuses and direct IT operations said that she was not surprised about the above comments because there have up until now been no clearly defined lines as to who does what and who they answer to.She believes that those involved in these operations should be given a clear job description which will result in further steps being taken towards the development of a more efficient system.

1 yorum:

  1. IT diyince aklına beni getiren tüm busy bee'lere teşekkür ederim =) Mutlu oldum, her zaman yardım için varım =)
    Candan Hoca'ya da sonuna kadar katılıyorum, kavram kargaşalarının önlenmesi için.

    YanıtlaSil