20.02.2014 NO NAME meeting

OUR MEETING of 20th of February 2014
Servet Savaş Çetin shared his problem with us: “How come, the students still don’t understand the topics and give us empty papers during the exams while we are trying so hard to teach them something?”
First of all, I want to talk about what I usually do. Here is an example from the 10th grades. I was trying to teach angles, triangles and the relation between the sides. I tried to teach it by using tablets, and the smart board, I gave them some handouts. I asked students to work actively while solving the problems. Every weekend, we give them a worksheet, and there are similar questions to the ones solved in class.  I give them mini-quizzes of 2 questions every week. Sometimes, I give them open-book quizzes. However, the students keep giving me empty papers and even empty worksheets. I am really having hard times about it. I am really sad when I see they are not doing anything while as a teacher I put all my effort and time in it.  Please help me!
Questions:
Did you collaborate with the Counselling Service about this situation? 
Did you use differentiated activities?
Did you prepare activities according to visual or auditory learners etc.?
Have you shared your problem with your students?
Are you using different materials?
Did you ask them how they would teach this subject if they were the teacher?
Did the counselling office inform you about the students?
Have you informed the parents about the problem?
Some students may believe they can never be successful. Have you talked to your students about this? 
Did you ask students to help you with this problem?
Servet S. Çetin: Dear friends, thank you. I think I will try to ask students to tell me how they would teach it if they were the teacher? “I will also inform the parents and get them involved in the problem. I hope I will get good results. Thanks a lot.


Servet Savaş “Bu kadar ders anlattığımız halde nasıl olurda bazı öğrenciler sınavlarda bomboş kâğıt verirler ya da hiçbir şey anlamadıklarını söylerler” konulu problemi bizimle paylaşmıştır.
Servet S. Çetin: Öncelikle bir konunun aktarılması ve değerlendirilmesi aşamasında neler yaptığımdan bahsetmek istiyorum. 10. sınıflarda son işlediğimiz konudan üçgende açı ve kenar bağıntılarını örnek vererek problemimi aktarmaya çalışacağım. Konu normal ders notları üzerinden, tablet ve akıllı tahta kullanımı yoluyla öğrenciye interaktif bir şekilde aktarılıyor. Ders içerisinde öğrencilerin konunun işlenmesine ve soruların çözülmesinde aktif olması sağlanıyor. Her hafta sonu, sınıfta çözülen örneklere benzer hafta sonu ödevi veriliyor. Her hafta 2 soruluk derste işlediğimiz örneklerin sayıları değiştirilmiş şekilde mini-quiz yapılıyor. Konunun daha da pekişmesi için bazen open-book quizler yaptığımız halde bu çalışmalarda bile bazı öğrenciler boş kâğıt veriyor. Bu konuda gerçekten çok zorlanıyorum. Bir insanın bu kadar zaman ve emek karşılığında hem kendisi ve hem de ailesi ve öğretmenleri için hiçbir şey yapmaması beni çok üzüyor. Bu konuda yardımlarınızı bekliyorum.
Sorulan sorular:
Bu tarz öğrenciler için rehberlik ile işbirliği yaptınız mı?
Her öğrencinin öğrenme şekli farklı olduğu için farklılaştırılmış öğretim yöntemleri kullandınız mı?
Bu öğrencilerin görselliğe, ya da işitselliğe yatkınlığını tespit ettiniz mi?
Bu konudaki rahatsızlığınızı öğrenciler ile paylaştınız mı?
Sınıf ortamında konu anlatımında farklı etkinlik materyalleri kullanıyor musunuz?
Konuyu farklı bir şekilde anlattınız mı ya da konuyu öğrencilerin aktarabileceklerini araştırdınız mı, sizin anlattıklarınızı bir de öğrencilerin gözünden nasıl aktarıldığını bir öğrenciye “sen olsan bu konuyu bize nasıl aktarırdın?” şeklinde bir çalışma yaptınız mı?
Öğrenci hakkında daha özel, bilgiler edindiniz mi?
Sorun yalnızca sizin sorununuz olmadığından,  aileyi bu konudan haberdar ettiniz mi?
Çocuklarda geçmişten getirdikleri “öğrenilmiş çaresizlikler” var. Hiçbir şey yapamayacaklarına inanıyorlar. Bu konuda öğrencilerinizle konuştunuz mu?
Öğrenciler ile “sen yetiştin, büyüdün, bu problem hakkında bana yardımcı olur musun?” şeklinde konuşmayı denediniz mi?
Sonuç:
Servet S. Çetin: Arkadaşlar bana sunmuş olduğunuz sorularınızla ve fikirlerinizle çok yardımcı oldunuz. Bu problemin çözümü için getirdiğiniz öneriler içerisinden daha faydalı olacağını düşündüğüm Aylin Hanım’ın “öğrencinin gözünden konunun anlatımı” ve Hilal Hanım’ın “bu yalnızca sizin probleminiz değil, öğrenci ile ilgili herkesin bu problemin çözümüne yardımcı olmasını sağlamalısınız” önerilerini önümüzdeki süreçte uygulamayı düşünüyorum. Umarım iyi sonuçlar elde ederiz. Herkese çok teşekkürler.



2 yorum:

  1. Off offf yine kıskanmaya başlayacağım galiba. Hem biz geç kalmışız, hem de şimdiden birbirinizi "ışık"landırmaya başlamışsınız. Tebrikler, öneriler gerçekten çok yararlı. Benim de hep inandığım bir şey; sorununuzu, onu yaşayan insanların dışında çözmek mümkün değil.

    YanıtlaSil
  2. Oldukça keyifli bir paylaşım toplantısı oldu. Tüm katılımcılara teşekkür ederim.

    YanıtlaSil