Akademik motivasyon


Konu: Akademik motivasyon

3 Mart 2015 Salı

Text Rendering

Oturumda seçilen cümleler ışığında yapılan konuşmalarda içsel motivasyonun aslında belirleyici olduğu, içsel motivasyonu arttırmak için neler yapılabileceği konuşulmuştur. Sonuç odaklı değil, süreç odaklı olmanın önemi üzerine durulmuştur.

 

Toplantıda seçilen cümle ve kelimeler:
"Akademik başarı"
" Öğrencilerin  akademik açıdan başarılı olup olmadıkları elde ettikleri somut not ortalamalarına göre belirlenmektedir. Bu gerçek başarı mıdır? Sorgulamak gerekir.
“Süreç”

 İletişimde küçük değişimler ya da görünüşteki zararsız yorumlar bile bir zihin yapısında oldukça uzun süreli etkiler yaratabilir. Örneğin, birinin doğuştan gelen bir özelliğini ya da yeteneğini övmek yerine birinin yaşadığı bir süreci övmek kişide büyüyen bir zihin davranışını güçlendirmenin bir yoludur.
"Öz yeterlilik" Araştırmacılar, nöral bağlantıların en çok, kolay şeyler yaparak sürekli başarı kazandığımızda değil, zor bir şeylerle uğraşırken hata yaptığımızda oluştuğunu ve derinleştiğini söylüyor."
" Tükenmişlik" Anne babalar, çocuklarının üniversitede "iyi" bir lisans programına yerleşmesi için her türlü özveride bulunmaktadır."
" İçsel güç"  Öğrenmeyle ilgili motivasyon konusunda öğrencinin eğitime olan yatırımı ve bağlılığı belirleyen zihinsel, duygusal ve davranışsal belirleyicilerdir.


İncelenen makalelere aşağıdaki linkden ulaşabilirsiniz.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder