Sınavlara yönelik müfredat ile kavram bazlı eğitimin çeliştiği durumlarda ne yapmalıyız?


Sınavlara yönelik müfredat ile kavram bazlı eğitimin çeliştiği durumlarda ne yapmalıyız? Bir yandan IB kavramı, eleştirel Düşünce, diğer yandan Üniversite hazırlık.

Presenter :Mustafa Kılıç

Facilitator: Eda Bingöl

Mustafa Hocamız linkteki örnekleri getirdi. Bir bölümü Amerika’da okullarda şekiller ile öğretilen ve hayatla bağlantı kurula bilinen orantı örnekleri, ikinci bölümü ise klasik cebir ile yapılan orantı problemleri.

Öğrenciler Üniversiteye hazırlanmak için bu klasik soruları mı çözmeli yoksa hayat ile ilişkilendirilen bu şekiller ile mi eğitilmeli?

Ortaya çıkan fikirler:

-Konu anlatımına başlanırken bu düşündüren 1. bölüm sorular ile başlamalı daha sonra klasik problemlere geçilmeli

-Seçmeli ders sistemini gerçekten uygulayıp öğrencilerin anlamlandırabileceği bir müfredat yaratmalı, öğretmenleri bu konuda eğitmeli ve bu programı uygulamalıyız.

-Beğenilen düşündürücü alıştırmaları yavaş yavaş kendi programımıza entegre etmeliyiz.

Kolaydan zora gidiş öğrencileri cesaretlendirir.

-Öğrencilerin sosyal, duygusal gelişimi için yaratıcı etkinlikleri desteklemeli, klasik soruların yanı sıra desteklenmesi için çalışılmalı

-Var olan sistemi de yok saymadan inandığımız kalıcı öğrenme için gerekli olanları müfredata katmalıyız

-Bu yaratıcı bölüm alıştırmaları farklılaştırılmış eğitimde ve kulüplerde yapılabilir

-Fanmatik matematik kulübü oluşturularak öğrencilere yaratıcı öğrenme alıştırmaları yaptırıla bilinir.

 Alıştırmalar aşağıdaki linkten görülebilinir.
https://drive.google.com/a/fmvisik.k12.tr/file/d/0B3HY6kdCT4mOamY3MHotODZmSGs/view?usp=sharing

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder