Re-Minds Grubu çalışması, 9.4.2014



Konu: Müdür Yardımcılığı Görevinden Beklentiler
Sunan: Murat Yanar
Facilitator: Canan Okatan
Protokol: Eğitim Liderliği Uygulamalarının Nitelikleri

Notlar:
1.      Murat giriş yaptı; 2014-15 te İspartakule ’de Müdür Yardımcısı olarak çalışacak. İyi hazırlanmak istiyor; kendi deneyimlediği olaylarda müdür yardımcılığından farklı öğretmenlerin farklı beklentileri olabileceğini; hatta aynı davranışın farklı öğretmenlerce farklı yorumlanabileceğini görmüş. Bu yüzden grubun görüşlerini duymak istiyor.
2.     Protokole göre, her grup üyesinin kendi deneyimledikleri iyi birer müdür yardımcısı vakasını düşünmeleri ve deneyimin iyi geçmesini sağlayan müdür yardımcısının özelliklerini yazmaları istendi. Yazılanlar:
a.      Destekleyici
b.     Empati kurabilen (hem öğretmenle, hem öğrenciyle)
c.      Pratik
d.     Olumlu
e.     Saygılı
f.      İnisiyatif alabilen
g.     Çözüm odaklı
h.     Okul dışında da destek – insani yaklaşım
i.       Rahatlatıcı
j.      Tutarlı
k.     Paylaşımcı (öğrenci ile bilgilerin iletilmesi)
l.       Takipçi (öğrenci davranışlarındaki değişiklikler)
m.    Sakin, kontrollü
n.     Kriz çözümleme
o.     Net ifade edebilme, toparlayabilme
p.     Ödül-ceza yönetiminde tutarlı, takipçi
3.     Murat bu paylaşımlardan kendine şu mesajları çıkardı:
a.      Md Yrd, öğretmenle çok iyi iletişim kurmalı, dönütler vermeli, çok iyi takip etmeli
b.     Kriz yönetimi: tepki vermeden kişileri dinleyip destek birimlerini harekete geçirerek çözümü planlamalı
c.      Öğretmen ile Md Yrd arasındaki bilgi akışı çok önemli, iyi paylaşım gerekli her iki yönde ki iki taraf da konulara hâkim olsun.

4.     Grup üyeleri, olumsuz bir müdür yardımcısı deneyimini ve buna neden olduğunu düşündükleri özellikleri yazarak Murat’a verdiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder