Öğrencileri derste daha aktif kılmak ve derse daha iyi odaklanmalarını sağlamak için ne yapmak gerekir?”


7 Mayıs 204 tarihinde saat 15.45’de toplandık. Doktorumuz aramıza katıldı ve katkılarından dolayı çok mutlu olduk.
Neslihan ALTUN, “Öğrencileri derste daha aktif kılmak ve derse daha iyi odaklanmalarını sağlamak için ne yapmak gerekir?”
Atatürk İlkeleri konusu çok soyut bir konu. Bu konuyu 5. Sınıf düzeyine nasıl daha somut anlatabiliriz?

Bir Ülke Bir Bayrak ünitesini kavram haritası şeklinde çalıştık. Yasama-Yürütme- Yargı konusu daha başka nasıl somutlaşabilir?

Sorularını sordu. Planları ve çalışma kâğıtlarını gruba dağıttı. Planların bilgi ve kavrama basamaklarında tıkandıklarını dile getirdi.

ÖNERİLER:
      ·         Önceki ders araştırma ödevi verilebilir mi?

·         Öğrencilerin neyi merak ettikleri baştan sorulabilir.

·         “ Ne biliyorum? Ne öğrenmek istiyorum? Ne öğrendim?” etkinliği yaptırılabilir.

·         Öğrenci henüz 10-11 yaşında olduğu için dersin bu konusunu yabancı dil gibi görüyor. Bir drama ile başlanabilir mi? Plandaki cümle dramada çalışılabilir. Tahmin etme yöntemi ile drama yaptırılabilir.

·         Ders görsel hale getirilip ilgi uyandırılmalı. Bir hafta öncesinden sınıf duvar ve panolarına fotoğraflar asılabilir.

·         Atatürk’ün daha kısa bir cümlesi kullanılabilir.

·         Ülke öncesi ve sonrası kısa film hazırlanabilir. Söz de videoya eklenebilir.

·         Pre test-post test uygulanabilir.

·         Çocuğun yaşamında en hoşuna giden tatil kavramından yola çıkılıp uçakla gidildiği, “Atatürk’ün İstikbal göklerdedir.” Sözü hatırlatılarak gelişim süreci verilebilir.

·         Dikey müfredat toplantılarında 4. Sınıf öğretmenleri ile konu konuşulabilir.

·         Öğrencilerin soru sormalarını sağlamalıyız.

 

 
 
                                                              FMV ÖZEL AYAZAĞA IŞIK İLKÖĞRETİM OKULU
TAKSONOMİ DERS PLANI
 

 

1.BÖLÜM / PART 1:

 

Ders
Sosyal Bilgiler
Tarih Aralığı
 
Düzey
5. Sınıf
Ünite-Konu:
Adım Adım Türkiye

 

 

2.BÖLÜM/ PART 2:

 

 
Kazanımlar
 
       
 
Kanıt kullanarak Atatürk inkılâplarının öncesi ile sonrasındaki günlük yaşamı karşılaştırır.
 
Atatürk inkılâplarıyla ilkelerini ilişkilendirir.
 
 
 

 

3.BÖLÜM: BASAMAKLAR/STAGES

 
1.       Bilgi 15 dk.
      “Uçurum kenarında yıkık bir ülke... Türlü düşmanlarla kanlı boğuşmalar... Yıllarca süren savaş... Ondan sonra, içerde ve dışarda saygı ile tanınan yeni vatan, yeni sosyete, yeni devlet ve bunları başarmak için arasız inkılâplar... İşte Türk genel inkılâbının bir kısa ifadesi...”
1935
        Öğretmen tahtaya Atatürk’ün bu sözünü yansıtarak öğrencilere burada ne anlatılmaya çalışıldığını sorar.  Verilen cevapları dinledikten sonra öğrencilere İnkılap kavramını açıklayarak Atatürk ilke inkılaplarından bahseder.
 
2.       Kavrama 20dk.
 
Öğretmen ders kitabında bulunan  “Atatürk’ü  Anlamak” adlı parçayı öğrencilere okutur.  Aralarda durularak öğrenciler ile Atatürk ilke inkılaplarından kitaptaki bilgiler doğrultusunda bahsedilir.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3.       Uygulama 25 dk.
 
 
Bir ders önceden öğrencilerden Atatürk ilke ve  inkılapları öncesi ve sonrası ile ilgili 4 fotoğraf  ve renkli A4 ebatında  seçtikleri renkte kağıt getirmeleri istenir. Öğretmen öğrencilere getirecekleri fotoğrafın konusunu kendisi dağıtır. (Laikliklik, İnkılapçılık, Halkçılık, Milliyetçilik, Cumhuriyetçilik, Devletçilik ilkeleri öğrencilere öğretmen tarafından verilir.) Kağıtlara Atatürk ilke ve inkılaplarının öncesini ve sonrasını tanıtıcı bir broşür hazırlamaları istenir. Öğretmen hazırlayacakları broşürün bir örneğini öğrencilere açıklar.



Sayfa ortadan ikiye katlanır. Her bir yüzüne eski ve yeni dönemlere ait fotoğraflar tek tek yapıştırılarak fotoğrafın altına açıklayıcı bir cümle oluşturacakları ifade edilir. En son sayfaya her öğrenci adını soyadını ve sınıfını yazmaları gerektiği hatırlatılır.

 
 

 
 
 
 
 

          
 
 
 
 
4.       Analiz :  20 dk.
 
Öğrencilerden Atatürk inkılapları ile ilgili Çalışma Kağıdı 4 dağıtılarak yapmaları istenir. Sonrasında öğrenciler ile çalışma kağıdı birlikte kontrol edilerek gerekli geribildirim öğrencilere verilir.
 
 
 
5.       Sentez:  20 dk.
 
Öğrencilerden Çalışma Kağıdı 5’i yapmaları istenir. Sonrasında öğrenciler ile çalışma kağıdı birlikte kontrol edilerek gerekli geribildirim öğrencilere verilir.
 
 
     6. Değerlendirme: 20dk.
             Öğretmen öğrencilerin her birine renkli kağıtlarda boş çiçek şablonları dağıtır ve öğrencilerden  Atatürk ile ilgili düşüncelerini yazmalarını ister. Öğrencilerin düşünce yazıları bittikten sonra sınıfla beraber  kesilen çiçekler panoya yapıştırılır.
            Öğrencilerin hazırlamış olduğu broşürlerden raslantısal olarak seçim yapılarak öğrencilerin hazırladıkları broşürleri sunmaları broşür hazırlarken nelere dikkat  ettikleri sorulur. Gelen cevaplara geri bildirimde bulunulur.

Text Box:                              Hande YILDIZ                                                                             Deniz ÖZTÜRK
                  Sosyal Bilgiler Öğretmeni                                    Sosyal Bilgiler Öğretmeni



                                                                                   Neslihan ALTUN                                                                                                          
                                                                      Sosyal Bilimler Bölüm Başkanı


 
 
                                                              FMV ÖZEL AYAZAĞA IŞIK İLKÖĞRETİM OKULU
TAKSONOMİ DERS PLANI
 

 

1.BÖLÜM / PART 1:

 

Ders
 Sosyal Bilgiler
Tarih Aralığı
 
Düzey
5. Sınıf
Ünite-Konu
Sure:
BiR ÜLKE BİR BAYRAK

 

 

2.BÖLÜM/ PART 2:

 

 
Kazanımlar
 
 
  1. Toplumsal yaşamı düzenleyen yasaların varlığını ve önemini fark eder.
 
2.       Yaşadığı yerdeki merkeze bağlı yönetim birimleri ile bu birimlerin temel görevlerini ilişkilendirir.
 
  1. Merkezî yönetim birimlerini tanıyarak bu birimleri temel görevleriyle ilişkilendirir.
 
 

 

3.BÖLÜM: BASAMAKLAR/STAGES

 
1.       Bilgi + Kavrama
2.        
Öğretmen öğrencilere Yasalar neden var? diye sorar gelen cevaplar doğrultusunda yasaların öneminden bahsedilir.
Yasama yürütme ve yargı cümleleri hakkında bildikleri sorulur gelen cevaplara yorum yapılmaz ve bu kavramlar öğrencilere açıklanır.
 
Çalışma kağıdı 9 dağıtılır. Öğrencilere velien sürede yapılması istenir ve sorulara verilen cevaplar üzerine konuşulur  geri bildirimle öğrencilerle çalışma kağıdı kontrol edilir.
 
 
3.       Kavrama
 
Öğretmen öğrencilere ülkelerde yönetim birimleri olmasaydı ne olurdu diye sorar? Örneğin Adalet bakanlığımız olmasaydı ülkede ne gibi sorunlar yaşaya bilrdik? Der ve öğrencilerden gelen cevaplara yorum yapmadan dinler kısa kısa tahtaya not alır verilen cevaplar bittikten sonra tahta oluşan cümlerden yönetim birimleri olmasaydı sorusuna sınıf cevabını oluşturur. Bu konu üzerinden sınıfta bir tartışma başlatılır ve yönetim birimlerinin neler olduğu bilgisi ders kitabından ve ders notundan faydalanalar konuşulur. 
 
Öğrencilere çalışma kağıdı 10 dağıtılarak öğrencilerin bilgileri kavrama düzeyinde öğrendiklerini çalışma kağıdına uygulamaları istenir. Çalışma kağıdı daha sonra öğretmen ile sınıfta çözümlenir.
 
 
 
 
 
4.       Uygulama
 
Öğrencilere bir toplantı similasyonu yapılacağı açıklanır ve toplantıda bir  Milli Eğitim Bakanı, okul müdürlerinin olduğu bir toplantı tasarlanır. Öğrencilere müdürlerin sunuduğu öğrenci ihtiyaçları doğrultusunda bakanla bereber bir iyileştirme çalışması yapmaları istenir. Ardından bu durum öğrenciler ile tartışılır.
 
 
          
 
5.       Analiz :
 
 
Öğrencilere çalışma kağıdı 11 dağıtılarak işlenilen bilgiler üzerinde durulur. Çalışma kağıdı cevaplandıktan sonra sorular sınıfta öğrencilere ile yeniden değerlendirilir. (ÜRÜN 1)
 
 
 
6.       Sentez: 
 
 
Öğrencilere çalışma kağıdı12 dağıtılarak işlenilen bilgiler üzerinde durulur.  Raslantısal olarak seçilen çalışam kağıdında verilen cevaplarının uygulanabilirliği sınıf içerisinde tartışılır. Bu esnada kağıdı seçilen öğrencinin ismi açıklanmaz. (ÜRÜN 2)
 
 
 
     6. Değerlendirme:
 Çalışma kağıdı 13 deki bulmaca çözülerek konun genel bir değerlendirmesi yapılır.
 
 
 
 
 

Text Box:     Hande YILDIZ      Deniz ÖZTÜRK
Sosyal Bilgiler Öğretmeni                             Sosyal Bilgiler Öğretmeni    



                                                                                                                                                       Neslihan ALTUN                                                                                                       
                                                                                                                                               Sosyal Bilimler Bölüm Başkanı

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder