Eğitim Teknolojileri kullanımı, sorular ve cevaplar

Professional Learning Community  “Re-Minds” grubu  ; 14.05.2014

( Chalk Talk Protokolü)
1.  Tableti eğitimde kullanabilmen için en çok ihtiyaç duyduğun şey ne?
a.     Her zaman internet bağlantısı olabilmeli
b.    Sağlam bir altyapı-donanım
c.     Teknik destek
d.    Öğrenci tabletlerinin sorunsuz çalışması
e.     Wi-fi
f.     Öğretmen-öğrenci arasında iletişim sağlayan program
g.     Uygun applicationlar alınmalı – bunların ARGE tarafından araştırılıp seçilip alınması
h.    ARGE
2.  Tablet kullanmanı destekleyen şeyler ne
a.     Öğrenci motivasyonu
b.    21. Yüzyıl gerekleri
c.     Çocukların hevesi
d.    Öğrencilerin teknolojiye yatkınlığı
3.    Tableti eğitimde kullanabilmeniz için ne lazım?
a.     Öğretmenlerin isteği
b.    Tablet
c.     Nasıl sınıfa entegre edileceği konusunda HİE lazım mı?
                                               i.     Öğretmen eğitimi şart
                                             ii.     Tüm yaş gruplarıyla çalışan öğretmenlere gerekli
                                           iii.     Eğitimin programın öğrenilmesinden ziyade dünyada nasıl etkili kullanıldığına yönelik olması ve branşlara yönelik örnekler içermesi gerekiyor.
4.  Okulda tablet kullanmanızda etkinlik sağlayacak ortam var mı? Nasıl gelişsin?
a.     Anaokulunda  var; 6 yaş sınıflarında etkileşimli tahtalar var, tablet rahatlıkla kullanılabiliyor. 4-5 yaşlarda tabletin kendisi görsel-işitsel gerektiren etkinliklerde kullanılabiliyor
5.  Tablet kullanma ile yaşadığın sıkıntı-sorun ne?
a.     Güvenlik
b.    Öğrenci username ve passwordlerinin unutulmaları
c.     İnternet bağlantısının kesilmesi, öğrenci şarjlarının yetersiz olması, bozuk tabletler
d.    40 dakikanın bazen yarısı bağlanmakla geçebiliyor
e.     Tablet kullanma bazen ilgiyi topluyor, bazen tam ters etki yapıyor
f.     Öğrenci istediğin sayfadan başka sayfaya geçebiliyor, oradan başka yerlere ve kaybolabiliyor
g.     Bazı eğitim siteleri engelli, girilemiyor
h.    Tablette çalışma kâğıtları hazırlamak zor –klavyeden dolayı
i.      Etkileşimli dersler yaparken ağa bağlanmakta sorun çıkabiliyor
j.     Tablette sorun olduğunda resetlenince öğrenci arşivi yok oluyor; Drive kullanabilmeleri için zaman/eğitim lazım.
k.    Öğrenciler tahtaya kalkmadıkları için bütün dersi tablette yapınca sıkılıyorlar; hareketli çocuklar için tahtaya kalkmak ihtiyaç
                                               i.     Amaç tahtaya kalkmak değil de hareket etmekse, bu ihtiyaç başka türlü giderilebilir mi?
1.     Tüm etkinliklerde hareket ihtiyacı var. Tablet olmasa da tüm etkinlikleri bunu düşünerek hazırlamak lazım.
2.    Başka türlü giderilebilir: dersler tablet temelli değil, tablet destekli kurgulanmalı ve etkinliklerin bir parçası şeklinde görülmeli. Bu henüz oturtulamadı.
6.  Tableti eğitimde kullanmanızı engelleyen ne var, nasıl çözülür?
a.     Daha fazla destek
                                               i.     En fazla ihtiyaç duyulan destek?
1.     Teknik uzman
2.    Öğretmenlerin de teknik anlamda donanımlı kılınması
3.    Apps
b.    Teknik alt yapının güçlenmesi
7.  Tabletin yol açtığı sorunlar, zararlar? Nasıl giderilir?
a.     Zaman kaybı – geleneksel bir şekilde 10 dakikada yapılabilecek bir etkinlik tablet kullanıldığında 1 ders geçebiliyor; şarj bitmesi, ekran donması, bağlantı sorunları…
b.    Dikkat eksikliği, farkındalığın azalması, uyaranların rutine dönüşmesi endişelendiriyor. Bunlar nasıl önlenir?
c.     El yazılarını unutabilirler mi?
                                               i.     Tablette parmaklarını kullanma becerileri kalem tutuşlarından daha iyi!
                                             ii.     Yazarak öğrenme diye bir olgu var: göz-beyin-kas iletişimini sağlıyor – bunun önemi ve kullanımını azaltmak iyi mi?
                                           iii.     Matematikte yazarak öğrenenler eksiklerini daha çabuk fark edebiliyor – yazmanın faydalı olduğunu görüyorum.
d.    Tablet bozulunca yazılmış her şey yok oluyor
8.  Tablet ne işe yarıyor? En çok ne zaman işe yarıyor/fayda sağlıyor?
a.     Bilgisayar destekli ders işlemek istendiğinde
b.    Öğrenci ürünlerinin kişisel depolanabilmesi
c.     Öğrencilerin motivasyonunu arttırıyor
d.    İlgi, dikkat çekiyor, merak uyandırıyor
e.     Öğretmen arşivini öğrencilere aktarabiliyor
f.     Öğrenciler kendileriyle ilgili kayıtları izleyip davranışlar vs ile ilgili üzerinde konuşup yorumlayabiliyor.
g.     Ders sürecinde öğrenciler konu ile ilgili araştırma yapabiliyor
h.    Öğretmen kendi dosya veya videolarını etkileşimli tahtaya yansıtabiliyor
i.      Görsel medyaya ulaşımı kolaylaştırıyor.
j.     Kayıt (fotoğraf-video) alabiliyor
k.    Zaman kazandırabiliyor
                                               i.     Her zaman değil
                                             ii.     Teknik donanım sorunları olunca zaman kaybettiriyor
l.      Öğrenciler ders notlarına her zaman ulaşabiliyorlar –“kitabımı, defterimi kaybettim, unuttum” bahanesi yok
9.  Tablet kullanmanın amacı ne? Ne olmalı?
a.     Etkili öğrenme
b.    Kalıcı öğrenme
c.     Çok yönlü öğrenme
d.    Araştıran, sorgulayan bireylerin yetişmesine olanak sağlama
e.     Hızlı çağa uyum sağlama / çağı yakalamak ve çağda kalmak
                                               i.     Çağı sınıf içindeki bilgisayarlar ve internet ile de yakalamıyor muyuz?
1.     Evet yakalıyoruz. Ama tabletin özelliği mobil olması, yani sınıf dışında, hareket halinde, okul dışında da öğrenme olanağı sağlaması + bireyselleştirme imkânı.
f.     Öğrencileri 21. Yüzyıl becerileriyle donatmak
g.     Motivasyon
                                               i.     Zaman içinde alıştıkça motivasyon azalır mı?
1.     Aralıklı kullanılmalı; Etkisini yitirmesine izin vermeden her zaman farklı bir tarafı öğrencilere hissettirilmeli
2.    Tablet sadece bir kaynak aracı olmalı; devamlı kullanılır durumda olmamalı
h.    Çocuklara teknolojinin sadece oyun amaçlı kullanılmadığını göstermek
i.      Öğrencilerin ilgisini çekip eğitimi görsel hale getirmek
j.     Öğrenciye bireysel uygulamalar yaptırıp bireysel öğrenmeyi hedeflemek
                                               i.     Bunu sınıf ortamında nasıl yapabiliriz?
1.     Konuyu kavramayan öğrencilere ek araştırma, çalışma verilebilir. Bir öğrenci bir soruyu çözemezken başka öğrenci aynı sürede tüm soruları çözebiliyor. Tablette ek çalışma, oyun verilebilir, internetten daha derin araştırma istenebilir. Böylece iyi öğrenci baskılanmaz ve sıkılmaz. Öğrenme sorunu yaşayanlar da ek çalışmalar, görsel materyaller yardımı ile bireysel olarak gelişebilir.
k.    Şimdiki amacı: eğitimde pratiklik ve teknolojinin sağladığı motivasyon – ama sonuçta amacı etkili öğrenme olmalı
l.      Öğrenciler tablet üzerinde tasklar bitirmekle görevli olabilir. Ancak, bu sistemli, istatistik sonuçlar sunan, belki tam öğrenme modelini benimseyen bir şekilde olabilir. Bir alıştırmayı bitirmezse diğerine geçemeyeceği şekilde bir uygulama üzerinden konunun bir yandan tablet üzerinde işlenmesi daha kontrollü hale gelebilir.
10.            Tabletin eğitime etkisini/katkısını nasıl ölçebiliriz?
a.     Daha emin değilim, bence uzun vadede araştırılmalı
b.    Henüz yeteri kadar etkili kullanabildiğimizi düşünmüyorum. Henüz ölçebilecek aşamada değiliz. Deneme yanılma metoduyla nasıl kullanacağımızı öğreniyoruz.
c.     Öğrenciler tablet üzerinde klasik sınava veya teste tabi tutulmamalı. Amaç görsellik katmaksa bir uygulama, simülasyon üzerinde eğitim alıp onunla ilgili quiz alabilir. Yine aynı simülasyon üzerinde test edilebilirler. Bunun klasik sınav sonuçlarına etkisi gözlemlenebilir.
d.    Eğer müfredat değişmediyse 3-4 yıllık istatistikler karşılaştırılabilir.
                                               i.     Neyin istatistiği?
1.     Sınav sonuçları / başarı analizleri
11.            Tablet sayesinde daha önce yapamadığınız ne yapabiliyorsunuz?
a.     Eğitim uygulamalarını sınıf içinde öğrencilere pratik bir şekilde kullandırabiliyorum.
b.    Ders sırasında konu ile ilgili oyunları ve uygulamaları bütün öğrenciler yapabiliyor.
c.     Arama motorları sayesinde öğrencilerin farklı soru ve bakış açılarını destekleme şansı bulabiliyoruz: müzik, görüntü, bilgi vs.
d.    Eğitim öğretim uygulamalarında günlük hayatla paralelliği kurmada kolaylık sağlıyor.
e.     Quiz sonuçlarını anında paylaşabiliyoruz.
f.     Bireyselleştirilmiş öğrenme gerçekleştirebiliyoruz.
g.     Farklılaştırılmış öğrenme için büyük fırsat.
12.            Tablet kullanama konusunda baskı yaşıyor musun? Beklenti var mı? Nedir?
a.     Beklenti var, ama baskı yok
b.    Beklenti var: var olan materyalleri tablet üzerinde uygulamamız bekleniyor. Quiz, sınav hazırlayıp etkileşimli derslerde kullanmamız bekleniyor.
                                               i.     Beklentiyi karşılamak kolay oluyor mu?
1.     Hayır; tablette yapmak istediğimiz etkinlikler bizi yavaşlatıyor.
2.    Planladıklarımızı yetiştiremediğimiz zamanlar oluyor.
13.            Tablet öğrenmeyi nasıl iyileştiriyor? Kolaylaştırıyor? Nasıl ölçeriz?
a.     İnteraktifliği kolaylaştırıyor. Ölçme için bir grubu tabletle, diğer grubu tabletsiz eğitip sonuçları ölçebiliriz.
b.    Farklı öğrenme özellikleri olan öğrencilere hitap etmesi çok önemli. Bazı öğrenciler dinleyerek, bazıları görerek, bazıları deneme yanılma yoluyla faydalanabiliyor.
c.     Araştırma yapmayı kolaylaştırıyor.
d.    Şimdiki koşullarda tabletler daha çok ölçme değerlendirme amaçlı ve ders notu okuma amaçlı kullanıldığı için tablet üzerinden simülasyon, video gibi uygulamalar (aktif bir şekilde, yeterli havuz olmadığından) kullanılamadığı için sağlıklı ölçüm yapamayız. Metot ve ölçme değerlendirme paralel olmalı.

e.     Eve verilen araştırma ödevleri eksik/yarım gelebiliyor. Sınıfta tabletle daha hızlı ve verimli sonuçlar alıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder