"Nokta Grubu" son toplantısını gerçekleştirdi.

“Nokta Grubu” son toplantısını 21 Mayıs 2014 günü gerçekleştirdi. Baş Müdür Yardımcımız Didem ŞİRANUR oturuma başkanlık yaptı.
“İnsan beyni en iyi nasıl öğrenir?”  ve “Duygusal bilgiyi işleme” konuları üzerine gerçekleştirdiğimiz toplantının ardından blog takipçilerimizle çalışma kağıtları paylaşmak istedik.
ÇALIŞMA 1

Beyin Nasıl Öğrenir?
... Öğrenme, beyni değiştirir. Çünkü beyin her yeni uyarıcı, deneyim ve davranışla yeni ağlar oluşturur. Öğrenme başlarken ilk olarak, beyne bazı uyarıcıların gitmesi işlemi başlatılır. Uyarıcı içsel olabileceği gibi yeni bir deneyim  ya da karışık bir bulmacayı çözme gibi dışsal bir uyarıcı da olabilir. Daha sonra uyarıcı sınıflandırılır ve birkaç düzeyde  işlenir. Bu girdi sinirsel uyarıcılara dönüşür. Anlaşılır ve tutarlı olduğu sürece, bu yeni zihinsel ya da devinimsel uyarıcılar, öğrenilmiş eski bilgilerden çok daha fazla yararlı elektriksel enerji üretirler. Elektriksel uyarıcılar, beslenmeye bağlı gelişimle birlikte dentritlerin dallanmasını sağlayarak, hücrenin büyümesini hızlandırır. Bu dallar hücrenin diğer hücrelerle birleşmesini kolaylaştırıp, bir sinir ormanı oluşturur. Bu sayede daha kolay anlar, ilgilenilen konuda daha kolay uzmanlaşırız. Son olarak da bellekçe şekillendirme yapılır.
Eğer daha önce öğrendiklerimizi tekrar ediyorsak, sinirsel yolların gitgide yetkinleşmesi olasılığı yüksektir. Bu yetkinleşme, aksonların miyelin adı verilen yağlı bir kılıfla kaplanmasıyla olur. Miyelinlenme oluştuğunda, beyin daha etkin çalışmaya başlar. Beynin olgunlaşması ve sinirlerin miyelinlemesi, 25 yaşına kadar hızlı bir tempoda devam etmektedir.
Eric JENSEN / Beyin Uyumlu Öğrenme

SORU. Derslerinizde kullanabileceğiniz, miyelenmeyi sağlayıcı bir etkinlik tasarlayınız.
..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Beslenmenin Öğrenmedeki Önemi

... Okulların çoğunda yemekler kemik ve kas gelişimi dikkate alınarak hazırlanmakta, beynin gereksinimleri dikkate alınmamaktadır. Yiyecekler, öğrenme için gerekli besinleri de içermelidir. Proteinler, doymamış yağlar, sebzeler, karmaşık karbonhidratlar ve şeker beyin için kritik önem taşıyan besinlerdir. Beyin ayrıca boron, selenyum, vonadyum ve potasyum gibi elementlere de gereksinim duyar. Calpain, sinapsları temizler ve protein birikintilerinin çözümlenmesini sağlar. Böylece, sinirsel transferler daha etkili olur ve öğrenme etkinleşir. Calpain’in kaynağı süt, süt ürünleri ve kara lahana gibi yeşil yapraklı sebzelerdir.  Yeşil yapraklı sebzeler, somon balığı, fındık, ceviz, fıstık, yağsız etler ve taze meyveler beyin için yararlı olan besinlerdir.
Eric JENSEN / Beyin Uyumlu Öğrenme

SORU.1. Okulumuzda yürütülen Sağlıklı Beslenebilirim Projesi’ne de destek olabilecek, beyin gelişimini destekleyici, bir günlük  ara öğün listesi oluşturunuz.
..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
SORU.2. Süte alerjisi olmayan çocukların,  süt tüketimlerini arttırabilmek adına bir etkinlik tasarlayınız.
..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

ÇALIŞMA 2

“ Akılcı bilgi, ancak aynı zamanda duygusal bilgiyi de içerdiği oranda dönüşümü gerçekleştirebilir.”
SPINOZA
                                                     
“Sınıfınızda sürekli olarak arkadaşlarının gerisinde kalan bir öğrenciniz var. Bu öğrenci çekingen bir karakter ve zorlandığında ya da eleştirildiğinde harekete geçmek yerine daha da pasifleştiğini, kaygısının arttığını gözlemliyorsunuz. Diğer yandan süreç boyunca bu öğrenci ve sınıfın genelinin arasındaki bilgi düzeyi farkı da açılmaya devam ediyor.”

SORU.1.  Ne hissederdiniz?
..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

SORU.2. Ne yapardınız?
..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

SORU.3. Duygusal bilgiyi işlemek adına nasıl bir cümle kurardınız?
..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................



“UFO söylentilerinin halk arasında oldukça popüler olduğu bir dönemde Isaac Asimov, öğrencilerine Samanyolu Galaksisi’ndeki gezegenlerin kaçında uygar canlı yaşamın bulunabileceğini sordu. Kendisinin de yanıtını bilmediği, onun da araştırma yapmak zorunda olacağı bu sorunun cevabı, aynı zamanda bütün bir yıl boyunca anlatacağı müfredattaki bilgi birikimini de zaten içeriyordu. Asimov ve öğrencilerinin birlikte bu soruya yanıt verebilmeleri yedi ay sürdü.”

SORU. Öğrettiğiniz dersle ilgili olarak, sizin de yanıtını bilmediğiniz, öğrencilerinizle birlikte araştırmak durumunda kalacağınız bir soru ya da etkinlik tasarlayınız?
..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder